[vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1639347405078{margin-bottom: 80px !important;padding-top: 250px !important;padding-bottom: 300px !important;background-image: url(https://tehranjam.org/wp-content/uploads/2021/12/Repair-repair-of-handmade-arpets-in-Tehran.jpg?id=9984) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}” wd_z_index=”no” woodmart_css_id=”61af8fe7dbc94″ responsive_spacing=”eyJwYXJhbV90eXBlIjoid29vZG1hcnRfcmVzcG9uc2l2ZV9zcGFjaW5nIiwic2VsZWN0b3JfaWQiOiI2MWFmOGZlN2RiYzk0Iiwic2hvcnRjb2RlIjoidmNfcm93IiwiZGF0YSI6eyJ0YWJsZXQiOnt9LCJtb2JpbGUiOnt9fX0=” mobile_bg_img_hidden=”no” tablet_bg_img_hidden=”no” woodmart_parallax=”0″ woodmart_gradient_switch=”no” row_reverse_mobile=”0″ row_reverse_tablet=”0″ woodmart_disable_overflow=”0″ woodmart_box_shadow=”no”][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

فرش ایرانی، گرچه دوام بسیار بالایی دارد و در مقایسه با فرش‌های دستباف دیگر کشورها مقاوم‌تر است اما در گذر زمان دچار آسیب می‌شود. البته اگر شیوه صحیح نگهداری از فرش نیز به درستی رعایت نشود، بی‌شک عمر مفید آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران، یکی از خدماتی است که توسط تیم باتجربه «تهران جم» ارائه می‌شود.

از آنجایی که فرش‌های دستباف ارزش مادی و معنوی بالایی دارند، مراکز کمی این خدمت را ارائه می‌دهند، که در میان آنها، ممکن است تعداد اندکی کار رفو و ترمیم را به‌صورت اصولی انجام دهند. بنابراین بهتر است این کار را به مرکزی بسپاریم که از یک تیم باتجربه و کاربلد بهره می‌برد. هزینه رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران، ممکن است در میان قالیشویی‌ها و مراکز تخصصی تعمیر و ترمیم فرش متفاوت باشد. در ادامه، به صورت خلاصه از مواردی که به فرش دستباف آسیب می‌رسانند و لازم است عمل رفو و ترمیم انجام شود، مطالبی را عنوان می‌کنیم تا یک شناخت ابتدایی از روند کار برای مشتریان عزیز به‌وجود آید. توجه داشته باشید که قالیشویی تهران جم به تمامی مناطق تهران خدمات خود را ارائه می دهند از جمله قالیشویی در مجیدیه که خدمات قالیشویی و شستشوی مبل ارائه می شود.

رفو فرش در تهران

رنگ آمیزی فرش دستباف

برای رنگ‌آمیزی نخ‌های به‌کار رفته در فرش‌های دستباف، از مواد طبیعی استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود رنگ‌ها چشم نواز باشند و در مقابل آسیب‌های محیطی، مقاومت بیشتری داشته باشند. اما موضوع بعضی از درخواست‌های رفو و ترمیم فرش دستبافت در تهران، آسیب به رنگ فرش، به‌واسطه استفاده از شوینده‌های شیمیایی قوی است که باعث شده قسمتی از فرش، دچار آسیب شود. البته گذر زمان نیز علاوه بر نگهداری و شستشوی غیر اصولی، باعث آسیب به رنگ فرش می‌شود.

برای برطرف کردن آسیب مذکور، می‌بایست احیای رنگ انجام شود. قدم اول برای احیای رنگ آسیب دیده، اطلاع از موادی است که در صنعت رنگرزی فرش دستباف مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا با استفاده از ماده مذکور، رنگی که مورد نیاز است ساخته شود. قدم دوم، همخوانی رنگ به‌دست آمده با رنگ نخ به‌کار رفته در فرش است، زیرا درجه روشنایی، موضوع مهمی است که باید رعایت شود. به بیان ساده، رنگ فرش در گذر زمان روشن‌تر می‌شود، زیرا شستشوهای مکرر و در معرض نور خورشید قرار گرفتن، باعث کمرنگ‌تر شدن فرش می‌گردد.

بنابراین اگر برای رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران به مرکزی مراجعه کنید که در این زمینه متخصص نباشد و درجه روشنایی رنگ ساخته شده با رنگ به‌کار رفته در فرش همخوانی نداشته باشد، علاوه بر نارضایتی شما، از ارزش فرش نیز به‌صورت چشمگیری کاسته خواهد شد.

ترمیم سوختگی فرش دستباف

یکی دیگر از آسیب‌هایی که برای فرش دستباف ممکن است رخ دهد، سوختگی است. سوختگی بسته به میزان آسیب و وسعت آن ممکن است نیاز به تعمیر، ترمیم یا تعویض کلی قسمت سوختگی داشته باشد. برای مثال، سوختگی ناشی از سیگار یا ذغال، آسیب شدیدی به فرش وارد نمی‌آورد بنابراین زمان و هزینه رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران بالا نیست.

اما اگر به سبب یک آتش سوزی، قسمتی از فرش دستباف آسیب شدید ببیند، دیگر امکان اصلاح و ترمیم وجود ندارد و بایستی قسمت آسیب دیده کاملاً جدا شود و قسمت جدید، مطابق نقش و رنگ فرش بافته شود و به کار اضافه گردد. بنابراین هم به لحاظ زمان هم از نظر هزینه، یک کار زمان‌بر و هزینه‌بری خواهد بود. اگرچه نسبت به قیمت کلی فرش دستباف، عدد چشمگیری نیست و در قیاس با خرید یک فرش جدید، دستمزد رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران و در مرکز «تهران جم» مبلغ بالایی نخواهد بود.

ترمیم فرش سوخته در تهران

رفو و ترمیم پارگی فرش دستباف در تهران

اگرچه مقاومت فرش‌های دستباف در مقابل آسیب‌های محیطی نسبت به فرش ماشینی بسیار بالاتر است اما به‌ سبب استفاده ناصحیح و نگهداری و جابجایی غیر اصولی، ممکن است فرش دستباف نیز سوراخ یا پاره شود. البته احتمال پارگی در فرش‌های نو بسیار پایین است اما در فرش‌های قدیمی که البته ارزش بیشتری هم دارند، به سبب استفاده‌های مکرر و شستشو‌های مستمر، تار و پود و مقاومت نخ‌ها، سست و شکننده می‌شود و به واسطه یک فشار مضاعف، دچار پارگی می‌شوند.

اغلب مراجعات رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران، به سبب آسیب‌های وارده پایه مبل و کاناپه است. وزن سنگین مبل ‌ها، بوفه‌ها و حتی پایه‌های زیر تلویزیون باعث آسیب‌های جدی به فرش می‌شود. آسیب های مذکور، اغلب به سوراخ شدن منجر خواهد شد که لازم است فرش رفو شود. هزینه رفو فرش دستباف، به میزان آسیب وارده و وسعت آن بستگی دارد.

به‌عنوان مثال، گاهی بافت فرش کاملاً سالم است اما به‌سبب یک جسم نوک تیز، پارگی کوچکی در فرش به‌وجود می‌آید. در این صورت، به وسیله یک نخ همرنگ زمینه، قسمت آسیب دیده ترمیم می‌شود، اما اگر سست شدن تار و پود و کاهش ضخامت نخ های فرش به پارگی یا سوراخ شدن منجر شود، ترمیم پارگی به تنهایی کافی نیست و باید قسمتی که به سبب گذر زمان مقاومت خود را از دست داده نیز ترمیم شود، تا در مقابل جابجایی و استفاده‌های مکرر یا شست‌و‌شو، دچار آسیب مشابه نگردد.

بنابراین تخصص در رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران، بسیار مهم است زیرا علاوه بر تعمیر و ترمیم، باید اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در آینده نیز انجام شود. موضوعی که بسیاری از مراکز ترمیم و رفوی فرش دستباف آن را نادیده می‌گیرند.

ترمیم بید خوردگی و ساییدگی فرش در تهران

بید خوردگی برای فرش هایی که در انبار نگهداری می‌شوند به وجود می‌آید. فرش‌هایی که در یک فضای بسته بدون جریان هوا نگهداری می‌شوند، دچار پیچ خوردگی می شوند، اما ساییدگی مختص فرش‌هایی است که به صورت مداوم استفاده می‌شوند و محل رفت و آمد هستند. در نهایت، در هر دو حالت، فرش نیاز به ترمیم و تعمیر دارد البته روال کار برای ترمیم فرش بید خورده با فرشی که دچار پوسیدگی شده، متفاوت است. کار رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران و شهرستان‌ها، یک کار تخصصی است و اگر توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، نه تنها به ترمیم رضایت‌بخش منجر نخواهد شد، بلکه احتمال آسیب به دیگر قسمت‌های سالم فرش نیز وجود دارد، که در نهایت به کاهش ارزش و قیمت فرش ختم خواهد شد.

بید، حشره‌ایست که علاقه فراوانی به محیط مرطوب و تاریک دارد. حشره، گره‌ها را از پشت فرش تخریب می‌کند. این کار به سست شدن بافت فرش منجر می‌شود و اگر به وقت معین حمله حشره تشخیص داده نشود، بی‌شک به تخریب غیرقابل ترمیم ختم می‌شود زیرا تخم گذاری حشره بید، در تار و پود فرش انجام می‌شود و اگر لاروهای حشره بید از بین نروند، آسیب وارده به فرش غیرقابل جبران خواهد شد. قدم اول، سمپاشی فرش بید زده است تا هم حشره و هم لارو و تخم‌های آن از بین بروند و بعد از شستشو، انجام رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران، توسط متخصصان فرش صورت می‌گیرد.

جهت در خواست ترمیم فرش و رفو فرش دستباف می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید.

02122503723  | 02122304263

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 دیدگاه برای “رفو و ترمیم فرش دستباف در تهران

دیدگاه‌ها بسته شده است.