اشتباهات رایج در نگهداری از فرش

فرش یک ماده کفپوش محبوب است. که باید اصول نگهداری از فرش را بدانید تا به بهترین شکل ممکن از آن مراقبت کنید. محیطی دنج ایجاد می کند و به کاهش صدا در کل خانه کمک می کند. با این حال، فرش نیز مستعد کثیفی و لکه است. به همین دلیل، نحوه مراقبت از فرش خود را به درستی درک کنید. اگر می خواهید بیشتر بدانید، این چهار اشتباه رایج در مراقبت از فرش را بررسی کنید.

شامپو زدن بیش از حد

با توجه به ماهیت فرش، جاروبرقی همیشه کافی نیست. از آنجایی که مایعات را به خود جذب می کند و می تواند روی کثیفی ها بماند، شامپو کردن فرش گاهی ضروری است. با این حال، تلاش برای تمیز کردن فرش می تواند منجر به مشکلات بیشتری شود. اگر بیش از حد از شامپو استفاده می کنید، ممکن است تمام آلودگی را پاک نکنید. کثیفی و کثیفی جدید به راحتی به مواد باقی مانده می چسبد و به سرعت لکه های بیشتری ایجاد می کند.

استفاده بیش از حد از آب نیز می تواند مشکل ساز باشد، زیرا می تواند رطوبت را از خود به جای بگذارد که باعث رشد کپک، کپک و باکتری می شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است کل فرش نیاز به تعویض داشته باشد. نه تنها متخصصان می دانند که چگونه فرش را به درستی تمیز کنند، بلکه از بخار داغ نیز استفاده می کنند که باکتری ها را از بین می برد.

استفاده نادرست از خوشبوکننده ها

اگر حیوان خانگی دارید، می‌توانید از بوی‌دهنده‌های فرش استفاده کنید تا بوی حیوانات خانگی و لکه‌های آن‌ها را از بین ببرید. با این حال، خوشبوکننده‌ها می‌توانند مشکلات زیادی داشته باشند، و مشکل اصلی این است که بو را از بین نمی‌برند – فقط آن را پنهان می‌کنند.

سایر محتواهای سایت:  نحوه آماده سازی خانه برای قالیشویی در منزل

بنابراین به محض از بین رفتن بوی بد بو، بوی آن برمی گردد. شما باید از شر منبع بو خلاص شوید تا یک بار برای همیشه آن را متوقف کنید.

علاوه بر این، مگر اینکه جاروبرقی شما بسیار قوی باشد، نمی توانید تمام پودرهای خوشبو کننده را حذف کنید. در نتیجه به جمع شدن بیشتر کثیفی و کثیفی کمک می کند. استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده به همان اندازه مشکل‌ساز است، زیرا اغلب پسماندهایی از خود باقی می‌گذارند که کثیفی را جذب می‌کنند.

جاروبرقی زدن اشتباه فرش

جاروبرقی کاری به نظر می رسد که خشک و بریده شده باشد، اما اگر اشتباه انجام شود، نه تنها فرش خود را به طور کامل تمیز نمی کنید، بلکه ممکن است در واقع به آن آسیب بزنید. ابتدا جاروبرقی باید به آرامی انجام شود و باید در دو جهت مختلف بروید تا کاملاً زیر تمام الیاف فرش قرار بگیرید. طبیعتاً باید از ابزار جاروبرقی برای گرفتن گوشه و کنار دیوار استفاده کنید.

با این حال، مهمتر از همه، هنگام جاروبرقی، اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی روی ارتفاع صحیح تنظیم شده است. اگر جاروبرقی بیش از حد زیاد باشد، ممکن است نتواند فرش را نیز تمیز کند و کثیفی زیادی در الیاف آن باقی بماند. با این حال، قرار دادن آن خیلی کم می تواند باعث آسیب برس به الیاف فرش شود و باعث ساییدگی آنها شود. این الیاف فرسوده فرش را فرسوده نشان می‌دهد و بهتر می‌تواند کثیفی را در خود جای دهد.

به طور مشابه، هنگام از بین بردن لکه، از مالش دادن خیلی سخت خودداری کنید و از برس های اسکراب استفاده نکنید. بیشتر روی خرید پاک کننده ای تمرکز کنید که لکه را از بین ببرد و سپس آن را با پارچه پاک کند.

عدم استفاده از محافظ کف

ممکن است به ندرت روی برخی از قسمت های فرش خود مانند قسمت زیر کاناپه یا میز راه بروید. با این حال، مناطق پرتردد دچار فرسودگی و فرسودگی زیادی می شوند. اینها مناطق اطراف درب ورودی یا در مناطق مشترک هستند. چند راه وجود دارد که می توانید نگهداری از فرش را قوت ببخشد و در برابر الگوهای سایش ناهموار محافظت کنید.

سایر محتواهای سایت:  نحوه تمیز کردن سوختگی سیگار از روی فرش

ابتدا، از محافظ کف در مناطق پرتردد مانند فرش و تشک استفاده کنید. این کار ترافیک پا را از فرش دور نگه می دارد بنابراین کندتر فرسوده می شود. گزینه دوم، تنظیم مجدد اتاق است. در صورت امکان، هر از گاهی اثاثیه خود را جابجا کنید تا مناطق پرتردد را پوشش دهد. این ممکن است مناطق پرترافیک جدیدی ایجاد کند تا به تعادل بهتر وضعیت فرش کمک کند.

فرش تنها یکی از گزینه های کفپوش است، اما به دلیل مزایای فراوانی که دارد همچنان یک انتخاب رایج است. با این حال، تمیز نگه داشتن فرش و ظاهر زیبا کمی کار می خواهد. بهترین کار شما این است که یک متخصص را برای تمیز کردن فرش استخدام کنید تا در نهایت لکه های بیشتری ایجاد نکنید. اگر مایلید بیشتر بدانید، امروز با ما در مراقبت از فرش و کاشی تمام ایالت تماس بگیرید.

نظر شما درباره این محتوا چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

امتیازی هنوز ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سفارش آنلاین