رفو فرش دستبافت در نیاوران؛ جان بخشیدن به فرش‌های یادگاری

رفو، رفوگری، ترمیم و بازسازی فرش همگی یک حرفه‌ی بسیار تخصصی است که براساس آن پوسیدگی، شیرازه، سوختگی و یا پارگی فرش ماشینی، دستبافت، قالی، قالیچه و… برطرف می‌شود. تهران جم یکی از نام‌های معتبر در قالیشویی و مبل‌شویی در نیاوران است که توانسته در زمینه‌ی رفوگری فرش دستباف و ماشینی رضایت مشتریان خود را جلب کند. این مجموعه با بهره‌مندی از نیروی باتجربه در زمینه‌ی رفوگری در تهران دارای شعبه‌های متعددی است، بنابراین اگر قصد رفو فرش دستباف در نیاوران را دارید باید به شعبه شمال تهران مراجعه کنید. اما این‌که این مجموعه چه ویژگی‌هایی دارد و چه خدماتی ارائه می‌کند که آن را تبدیل به بهترین و معتبرترین رفو فرش دستبافت در نیاوران می‌سازد، نکته‌ی مهمی است که در این مطلب به‌طور کامل آن را بررسی کرده‌ایم.

تلفن تماس : 02122304263

رفوگری فرش در تهران

رفو فرش دستبافت در نیاوران یا ترمیم فرش

رفوگری یکی از هنرهای قدیمی و قدمتی هم‌پای تولد فرش دارد. اگرچه از تاریخچه اولین رفوگری سند محکمی در دست نیست اما از آن زمان که فرش و قالی و قالیچه در معرض تهدید پارگی، سوختگی و به طورکلی از بین رفتگی قرار گرفتند، این هنر برای ترمیم آن به وجود آمد. رفوگری یا ترمیم فرش یک کار کاملاً تخصصی است که توسط یک شخص آموزش دیده انجام می‌شود. به‌دلیل قدمت و ارزش کاری رفوگری حتی در میان شاعران نیز از این هنر یاد می‌شود تا حتی که بهمن سامنی شاعر کشور یک شعری در این زمینه دارد بدین مضمون «برسان سلامِ ما را به رفوگرانِ هجران/ که هنوز پاره ي دل، دو سه بخیه کار دارد…»

معرفی بهترین رفوکار فرش در نیاوران

وظیفه یک فرد رفورکار این است که ابتدا نوع آسیب را شناسایی کند، سپس فرش را شسته و تاروپود و گره‌های آسیب دیده را از بافت فرش جدا می‌کند. رفوگر برای ترمیم فرش به وسایل خاص مانند موم، درفش، انگشتانه، قیچی، نخ، سوزن، چاقو، خامه فرش‌بافی، دفتين، کلاف (متناسب با رنگ و جنس فرش) احتیاج دارد.

سایر محتواهای سایت:  مبل شویی در الهیه

رفوگر پس از شست‌وشو فرش با استفاده از درفش گره‌ها را جدا می‌کند سپس برای این‌که فرش را ترمیم و یا اصطلاحاً مانند روز اول تحویل دهد، تارکشی و گره‌زنی با کلاف هم‌رنگ و هم‌جنس فرش انجام می‌دهد.

توجه داشته باشید که رفوگری فرش یک مهارت کاملاً تخصصی است که هرگز نباید ترمیم آن را به دست هرکسی بسپارید.

ویژگی‌های رفوگری یا رفو فرش در شمال تهران

بارزترین ویژگی رفو فرش دستباف زنده نگه داشتن آثار تاریخی یا فرش‌های یادگاری از گذشتگان است. با این‌حال رفو فرش دستبافت در نیاوران مزایا و ویژگی‌هایی دیگر نیز دارد که عبارتند از:

– برطرف کردن هرگونه سوختگی به‌ویژه با ته سیگار

– برطرف کردن هرگونه رنگ‌ رفتگی یا بی‌رنگی به‌دلایل مختلف مانند قرار گرفتن طولانی مدت فرش در زیر نور خورشید

– برطرف کردن انواع پوسیدگی به‌دلیل رطوبت، عدم شست‌وشوی صحیح فرش و…

– حفظ آثار تاریخی و میراث کشور

– صرفه‌جویی در هزینه خرید یک فرش جدید

معرفی بهترین قالیشویی در نیاوران

مرکز رفوگری تهران

تکنیک ‌های رفو فرش دستبافت در نیاوران

تکنیک ‌های رفو فرش دستبافت در نیاوران کاملاً به نوع آسیب و عمق آن بستگی دارد، با این‌حال ترمیم فرش شامل مراحل زیر می‌شود:

– شیرازه ‌دوزی: اولین قدم در ترمیم فرش دستباف و ماشینی شیرازه دوزی است. این روش عمدتاً برای رفو ریشه، لبه و حاشیه‌های پوسیده کاربرد دارد و بسیار مهم است که با نخ همرنگ و هم جنس انجام شود تا فرش دو رنگ نشود.

– پل سازی: یکی از دیگر از تکنیک‌های رفو فرش دستبافت در نیاوران پل سازی است. این روش برای ترمیم از بین رفتن چله فرش کاربرد دارد. در این مرحله نیز بسیار مهم است که فرد رفوگر از کلاف و نخ هم‌رنگ و هم جنس فرش استفاده کند.

– گلیم‌ بافی یا رفوکاری فرش: این روش که یکی از تکنیک‌های اصلی در ترمیم فرش است و با نام گلیم‌ بافی نیز شناخته می‌شود، دارای چندین زیرمجموعه است. از روش‌های رایج گلیم‌ بافی برای رفو فرش دستباف می‌توان به روش سوف، کرباس، ملیله، زنجیر بافی، قایق تک و دو رنگ اشاره کرد.

– بید خوردگی: همان‌طور که از نام این روش پیدا است، برای ترمیم بید زدگی فرش انجام می‌گیرد. فرد رفوکار برای انجام این روش نیاز به تبحر و تجربه زیاد دارد و تا بتوان رو و پشت فرش بید زده را با مهارت کامل برطرف کند.

سایر محتواهای سایت:  مبل شویی در پاسداران | شستشوی مبل در پاسداران + ((20% تخفیف ویژه))

– ترمیم سوراخ‌ها: تکنیک دیگر در رفو انواع فرش برطرف کردن هرگونه پارگی، سوختگی، سوراخ و حوادثی شبیه به این است. این روش بسیار حساس است و اگر رفوکار با دقت و مهارت زیاد و همچنین رنگ و جنس متناسب با فرش کار ترمیم را انجام ندهد، تمام زحمات وی و ارزش فرش هدر خواهد رفت.

– رنگرزی: همان‌طور که گفتیم احتمال رنگ پریدگی فرش به دلایل مختلف وجود دارد. بنابراین یکی از تکنیک‌هایی که رفوگر باید بداند، رنگ کردن فرش و پیدا کردن رنگ متناسب با آن ناحیه است.

قیمت رفوگری در نیاوران

قیمت رفو فرش دستبافت به نوع آسیب و زمانی که رفوکار برای آن اختصاص می‌دهد بستگی دارد. یک زمانی ترمیم و رفوگری فرش به‌دلیل آسیب‌دیدگی‌های سطحی بسیار آسان است و زمانی از فرد گرفته نمی‌شود، اما گاهی آسیب‌دیدگی بسیار شدید است و عمق و تاروپود فرش را درگیر کرده‌ است بنابراین هزینه‌ی ترمیم این نوع فرش‌ها گران‌تر است.

عامل دیگری که در قیمت رفو فرش دستبافت در نیاوران تأثیر دارد، مکان ترمیم آن است. در واقع رفو فرش در منزل یا در محل رفوگر قیمتی متفاوتی خواهد داشت. با این‌حال برای افرادی که نمی‌توانند فرش را از منزل خارج کنند، خدمات ترمیم فرش در منزل بسیار پرفایده خواهد بود.

از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت رفو فرش دستبافت در نیاوران می‌توان به میزان آسیب‌دیدگی، جنس و ابعاد فرش اشاره کرد.

هزینه رفو فرش دستباف در نیاوران چقدر است؟

در رابطه با بحث هزینه باید کارشناسان ما برسی های لازم رو به عمل بیاورند تا هزینه دقیقی مشخص شود. جهت برسی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید. 02122304263

چه تکنیک هایی برای رفو استفاده می شود؟

شیرازه دوزی، پل سازی،گلیم بافی،ترمیم بیدخوردگی، رنگرزی

سفارش آنلاین قالیشویی

نظر شما درباره این محتوا چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی هنوز ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سفارش آنلاین